2015. július 30., csütörtök

A nagyágyú

Egyelőre még én sem hiszem, pedig már jó pár napja nálam van... Jajj! Mi is ez valójában?
Lássuk...
Az egész dologban vissza kell nyúlni az oroszokhoz, merthogy ez a kisebb kályhacső, bizony, az ő kezükből került ki. Történelmi regényt nem fogok, mert nem tudok írni, csak azt, ami biztos róla :)
Egy rekesz nélküli, fix f/8-as tükörobjektív, totális manuál cucc. Baromi jó de ennél nem áll a tudomány azzal, hogy kitámasztod és csett. Nem. Itt az ISO és a záridő valamint az élességállító a te barátod. Semmi más. Ja, meg az M42-s gyűrű.
Hogy mire jó? Használd a fantáziád vagy csak gondolkodj, hogy minek kellett az oroszoknak egy 500mm-s objektív? Hehe, ugye, hogy ugye...? ;)
Mi más lehetett volna az első kiszemelt áldozat, mint egy ”mozdulatlan” célpont. A Hold.
Majd vettem a bátorságot és nappal is felnéztem a keresőn keresztül. Ezek a képek, amik itt vannak, mind-mind kezdői vénával, tudatlanul és egyáltalán nem biztos kézből készültek. Próbálgatom. Nem csak a technikát, hanem az egész manuális dolgot ezzel az ágyúval ;)
Minden fényviszonyban ki akartam próbálni magam is a géppel együtt, így más témára vetettem szemet. Madarak. Naigen, jóra gondolsz. Én is épp ezt mondtam: Hogy a bánatba, mikor így is alig tudom megtartani, azt se biztos jók a beállítások, stb... Kérlek szépen, ezért vannak a lehetőségek. ;)
Reggel, álmosan, kávéval előtted...khm. Több ilyen nem lesz, de megmutatom ezt is :D
Gondoltam, na majd délután...
Nem igazán akar ez összejönni, mi? :D Szerintem sem. Valahogy homályosak a képek és elvesznek a színek. Akkor keressük fel a nagyközönséget világhálón. Igen ám, de oroszul nem tudok, a Google fordító ilyen esetben kész kabaré. Két dolog jutott eszembe a képeket nézve. Kifli és tej. Nem, nem reggelizni vagy ilyesmi. Megfigyeltem, hogy tejködszerű a képek fénye és néha kifli alakú ívek homályosítják el. Hoppá! Ez a becsillanás egy tükörobjektívnél? Bizony, ez volt a gond. De napellenző meg nincs, még E-bay-en sem. Legalábbis én nem találtam. De egy dobozt igen, kint a sufniban, amit kicsit átalakítva teljesen jól szolgálatba lehet állítani ;)

Brutális nem? :D Viszont marha jó lett. Ja, így kell pofán dicsérni magunkat :D Máris mutatom, milyen eredményt értem el ezzel a sufnituning alakítással. Ami a lényeg (s az  elején el is b@52arintottam), hogy a napellenző belső felületét, mattfényű festékkel fessük ki. Ez se teljesen jó, mert akad néha fényvisszaverődés. Majd keresek valami finomabb vászont, amit a belső palástra fogok ragasztani...
S itt meg is állt a tudomány egy időre mert sem az idő, sem az egészség nem szolgál...
Tú bíí kontinyúd!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése